Annons
En söndag på Strandbaden i Falkenberg

Igår checkade vi och hundarna in på Strandbaden i Falkenberg och söndagen startade ju med strålande solsken som då många andra dagar den senaste tiden. Vi har besökt Strandbaden tidigare både med och utan hund och gillar stället riktigt mycket så man kan säga att det var en favo [...]

Inspiration, Pool, Hotelldesign, Interiör & design, [...]
2018-06-11 12:49
Fredagsbuketten på Hotel Diplomat

*Inlägget innehåller annonslänkar* Hej fredag i Stockholm! Ja vi kom ju hit igår tidigt på morgonen eftersom vi flög från Düsseldorf redan 07.20, och därifrån for vi raka vägen ut till Stockholmsmässan och Formex. Igår hanna jag dessutom med en pressvisning för varumärket House [...]

Inredning, Inspiration, Hotell, Blommor, [...]
2018-01-19 21:50
Fredagsbuketten på Hotel Diplomat

Inredning, Inspiration, Hotell, Blommor, [...]
2018-01-19 21:50
The Qvest – tredje gången gillt

Under vår blixtvisit som blev rekordkort denna gången i Köln för inredningsmässan IMM Cologne 2018, bodde vi ännu en gång på helt underbara designhotellet The Qvest, och det var minsann tredje gången gillt! Hotellet som endast har ett 20-tal rum och sviter är inrymt i ett gammal [...]

Inredning, Inspiration, Veckans Inredningsnyheter, Stockholm, [...]
2018-01-18 21:18

Här börjar äventyret - få 11 000 kr bonus!

Casumo är en riktigt het potatis på spelmarknaden just nu. Med fokus på att göra spelupplevelsen mer nervkittlande, spännande och skoj. Du kan klättra i deras unika nivåsystem, vilket ger dig successivt bättre förmåner med större belöning.
Börja spela på Casumo idag och få 11 000 kr i bonus och 200 gratissnurr.

ANNONS http://casumo.com/assets/images/favicon.png PRÖVA LYCKAN
Checkat ut från Hotel Diplomat

I morse checkade vi ut från Hotel Diplomat efter två nätter med skön sömn, och begav oss ut till Arlanda för att ta oss till Köln via Düsseldorf. Att gå upp ”mitt i natten” och göra mig tipp topp iordning inför en heldag på IMM är inte riktigt önskedrömmen för min del, men idag [...]

Stockholm, Hotelldesign, Interiör, Hotelldesign, [...]
2018-01-16 16:20
Nobis Hotel Copenhagen is open!

Du som har följt min blogg ett tag vet att jag älskar designhotell i allmänhet och hämtar mycket av min inspiration därifrån, samt den personliga favoriten Nobis Hotel i Stockholm i synnerhet. Nobis Hotell drivs ju av familjen Catenacci som även driver hotell Miss Clara och Ske [...]

Inredning, Inspiration, Hotell, Hotelldesign, [...]
2017-10-14 12:15
Att vakna på Hay Market

Hej onsdag, hej hej härliga huvudstaden. Stockholm I Love You! Ja idag vaknade jag upp på Hay Market Scandic som ligger på Hötorget, och anledningen till det är att jag var på kalas här i krokarna i går kväll. Du som följer mig via Instagram och min instastory har nog redan set [...]

Inredning, Inspiration, Hay, Stockholm, [...]
2017-10-11 08:08

Här börjar äventyret - få 11 000 kr bonus!

Börja spela på Casumo idag och få 11 000 kr i bonus och 200 gratissnurr.

ANNONS http://casumo.com/assets/images/favicon.png PRÖVA LYCKAN
Att vakna upp på Radisson Blu Strand

Idag vaknade jag upp här på Radisson Blu Strand i Stockholm, ja inte bara idag för vi checkade ju in här redan i måndags, men idag tjänstgör detta härliga rum även som ”dagens kontor” mellan möten och ärenden på stan. Så, då vill jag ju såklart passa på och dela med mig av vårt [...]

Inspiration, Hotell, Hotelldesign, Interiör, [...]
2017-08-24 12:34
Radisson Blu Strand, Cervera, köttbullar och Ypperlig

Hej onsdag och härligt att vara i Stockholm igen! Du som följer mig via instagram har nog ganska full koll på vad jag har haft för mig sedan vi kom hit i måndags kväll, men för er andra så kommer det här inlägget som en snabbresumé! Den här gången bor vi på Radisson Blu Stran [...]

Inspiration, IKEA, Hotell, Veckans Inredningsnyheter, [...]
2017-08-23 06:21
Måndagens rysliga uppvaknade

Måndag, ny vecka och nya tag men dagens uppvaknade var i rysligaste laget… Jag vaknade nämligen av att sängen lyfte från golvet och allt i rummet skramlade runt om kring mig, ja som du kanske förstår så var det ännu ett jordskalv, och lika skrämmande upplevelse som förra gången. [...]

Inspiration, Resa, Resor, Interiör, [...]
2017-08-14 11:04
Checkat in

Igår checkade vi in HÄR (adlink) och det kan man utan underdrift säga är en favorit i repris även om det var ett tag sedan sist, det finns ju en del härliga hotell att välja mellan i Stockholm. Ett guldkorn som fortfarande står på min önskelista är dock den här pärlan (adlink) [...]

Inspiration, Hotell, Mat, Stockholm, [...]
2017-02-05 15:33
Fixa hotellrumsstilen!

Jag blir alltid inspirerad av miljöerna och inredningen som finns på härliga hotell, och Grand Hotel är ju inte på något sätt eller vis undantaget från den regeln, så klart. Så ikväll har jag satt ihop ett litet collage med produkter som jag tycker passar in på ett ungefär med in [...]

Inredning, Inspiration, Sänggavel, Tavlor, [...]
2017-01-21 20:24
Clarion Arlanda

För att få ihop vårt schema inför vårens första mässor som går samtidigt, var vi tvungna att tänka till lite extra för att få ihop det hela den här gången. Slutsatsen blev att vi valde att köra upp till Stockholm och flyga därifrån till Köln, och sedan flyga direkt till Stockhol [...]

Inspiration, Mat, Hotelldesign, Interiör, [...]
2017-01-16 08:33
Strandbaden Falkenberg

Igår checkade vi in på Strandbaden i Falkenberg och dagen till ära så bjöds vi på strålande solsken som välkomnade oss till Västkusten. Eller om man ska vara petig så blev det ju snarare ett rungande välkomna tillbaka, eftersom vi var i Varberg i förra veckan. Lobbyn på Stran [...]

Inspiration, Pool, Hotelldesign, Interiör & design, [...]
2016-10-28 12:49
Haymarket by Scandic

Fredag, veckans härligaste dag och inte blir den ett dugg sämre när man får tillbringa den och även en del av helgen i vår fina huvudstad. Den här gången har vi checkat in på relativt nyöppnade och omsusade Haymarket by Scandic som ligger på Hötorget, centralt och bra! Ett jätt [...]

Inspiration, Shopping, Stockholm, Trender, [...]
2016-10-14 17:24
The Steam Hotel

Jag som älskar härliga hotell är såklart inte sen att tipsa om ett nytt spännande hotell, som kommer att öppna i Västerås under 2017. Hotellet heter The Steam Hotel och kommer att ingå i Ess Group som även driver de populära hotellen Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad, Hote [...]

Inspiration, Hotelldesign, Interiör & design, TravelBlogger, [...]
2016-10-04 13:05
Beach, pool and repeat!

Du vet säkert själv ungefär hur rutinerna blir när man är i väg på solsemester, stranden, poolen, äta & dricka, sola, bada, poolen, stranden också startar det om igen. Och ungefär exakt sådär fortlöper mina dagar just nu. Inget som hör till vanligheterna att jag bjussar på biki [...]

Inspiration, Hotell, Resor, Pool, [...]
2016-08-17 17:38
På PM Hotel igen

I torsdag checkade vi in på PM Hotel i Växjö igen, kärlek uppstod vid förra tillfället som ju inte var för alls så länge sedan, och eftersom vi hade ärenden i trakterna så var valet självklart. Den här gången fick vi ett rum med blått som genomgående accentfärg, somrigt, ljust [...]

Sommar, Inredningshjälpen, Pool, Hotelldesign, [...]
2016-06-05 19:56
Ännu en gång på härliga Nobis Hotel

Efter många timmar i bilen är vi äntligen framme i Stockholm och ännu en gång har checkat in på fina Nobis Hotel på Norrmalmstorg. Jag kan varmt rekommendera Nobis för alla som gillar hotell med det där lilla extra, välkomnande och varmt i dess atmosfär och lugna och sköna rum. [...]

Inredning, Sängar, Stockholm, Hotelldesign, [...]
2016-04-18 19:25
Helgblommor i repris

Idag har det inte funnits mycket tid över för att blogga, jag har haft fullt up med förberedelser inför arbete i Stockholm nu veckan som kommer, imorgon bär det av mot huvudstaden och favorithotellet som minst sagt börjar kännas som hemma när vi där. Det är så mycket arbete just [...]

Inspiration, Resa, Blommor, Hemma hos Inredningshjälpen, [...]
2016-02-27 20:08
Todeloo Wonderboo

I helgen när vi bodde på Hotel Pigalle så fick ju lille August testa hundmaten Wonderboo och fick smak för det hela, och självklart så måste ju även Affe få testa! Wonderboo fanns faktiskt på plats på My Dog, så när vi var där gick vi förbi och fick med oss några smakprov hem. [...]

Inredning, Hemma hos Inredningshjälpen, Ekologiskt, Foodie, [...]
2016-01-13 21:05
Hotel Pigalle, nu med fint hundrum!

Att bo på hotell med hund är inte alltid det lättaste, den erfarenheten har jag skaffat mig under mina sex år som hundägare. Generellt så råder det hundförbud på de alle flesta hotell (med hänsyn till allergiker) i Sverige, och om inte så är det oftast inga direkt trevliga hotel [...]

Inredning, Ekologiskt, Foodie, Mat, [...]
2016-01-10 15:04
Hotel Pigalle och hotellfrukost deluxe!

Åh vilka dagar vi har haft här i Göteborg, snöyran till trots så har vi haft det så himla mysigt. Igår åt vi middag på Fiskekrogen som ligger ett stenkast från Hotel Pigalle, och ni som följer mig på Instgram vet redan att vi åt en brakmiddag av sällan skådat slag. Så himla go [...]

Inredning, Ekologiskt, Foodie, Mat, [...]
2016-01-10 09:03
About last night

Igår startade vi vår Göteborgs-helg med middag på hotellet och dess restaurang som heter Atelier och huserar högst upp i huset. Middag utan att själv behöva tillaga, serverat och klart och med ett glas bubbel till går minsann inte av för hackor. En riktigt bra fredagskväll med a [...]

Inredning, Foodie, Mat, Inredningshjälpen, [...]
2016-01-09 07:03
Visit Croatia -häriga drömmar om sol och bad (sponsrad video)

Just nu vimlar mitt instagramflöde av härliga solvarma bilder från soldyrkande personer som har valt att fira julen utomlands med kritvit sand och vajande palmer istället för snö och julgranar. Längtan till allt det där finns även hos mig, och hade jag haft möjlighet så hade jag [...]

Resa, Hotell, Annons, Resor, [...]
2015-12-28 11:09
Nobis Hotel – ett härligt återseende

Imorse vaknade jag upp i Stockholm, närmare bestämt på härliga Nobis Hotel och den här helt magnifika  utsikten ”mitt i smeten”. Hotellfavorit i repris! Dagens bloggerska fångad på bild redo för hotellfrukost. Så gott! Efter dagens arbete tog jag en tur på stan, och på ag [...]

Inredning, Mat, Stockholm, Blogg om inredning, [...]
2015-11-16 20:24
L:A Bruket Flagship Store

I fredags slog välrenommerade varumärket L:A Bruket upp portarna för deras nya flagship store i Stockholm, närmare bestämt på Södermannagatan 19. En framgångssaga som startade småskaligt i Varberg, och som nu finns överallt, ett varumärke som förvaltas på bästa sätt. I skrivand [...]

Inredning, Svenskt Tenn, Inredningshjalpen.com, Veckans Inredningsnyheter, [...]
2015-11-15 13:55
Cool Kids

Hej på er! Måndag hemma hos Inredningshjälpen Cool Kids Never Sleep….. Nytt print som ni hittar hos Lagerhaus. En ”vanlig måndag” med mycket arbete och planering inför en fotografering imorgon, det gäller att vara förberedd om man vill hinna utnyttja de få timmarna med bra d [...]