Annons
Baddagar på Marriott Hua Hin

*Sponsrat inlägg i samarbete med Marriott Hua Hin* Tidigt i morse landade på Arlanda efter en resa som gick riktigt bra trots alla om och men. Totalt reste vi ca 19 h från Hua Hin till Stockholm, men flygpersonalen på Qatar var riktigt hjälpsamma, och på första flygningen till D [...]

Inspiration, Foodie, Mat, Resor, [...]
2018-05-16 11:31
Big Fish Sunrise Breakfast

Somliga helger, jag tror det är vid extra hög beläggning, så dukar de upp en speciell Sunrise Breakfast på Big Fish som är Marriott Hua Hin’s  lite finare alá carte restaurang med magisk location på stranden bokstavligt talat. Och vi hade turen att det var uppdukat denna helgen, [...]

Inspiration, Foodie, Mat, Resor, [...]
2018-05-13 10:27
Casa Cook Chania

För två år sedan lanserade VING deras nya koncept med lifestyle hotell för vuxna som de har döpt till Casa Cook och startade i Rhodos följt av Kos året därpå. Boho-Chic design och inrikting mot en sund och avkopplande semester, och det blev såklart en stor succé med stående ovat [...]

Inspiration, Grekland, Hotell, Reseblogg, [...]
2018-05-09 06:53
The Barai SPA & Pool

*Inlägget är skrivet i samarbete med Hyatt Regency/The Barai SPA Som jag nämt tidigare så har The Barai ett prisbelönt SPA som är ett av de mest speciella och fina SPA-anläggningar som jag någonsin har upplevt. En sån himla vacker och rofylld plats med total avkoppling, superhär [...]

Inspiration, Resor, Thailand, Interiör, [...]
2018-05-09 06:44
I Thailand

Du som följer mig via Instgram har kanske redan sett att vi flög iväg på semester från Stockholm i onsdags, och nu befinner vi oss minsann i Thailand! Vi flög med Qatar Airways via Doha (alla deras flyg mellanlandar där), och flygresan gick väldigt bra. Vi har flugit med Qatar t [...]

Inredning, Resa, Hotell, Mat, [...]
2018-05-05 12:21
Årets Baddräkt

*Inlägget innehåller annonslänkar* Som jag har längtat efter att bada och vistas i värmen, och nu får jag ju mitt lystmäte stillat till fullo, minst sagt. Här är ca 32° och nästan helt vindstilla, mestadels soligt men även lite skymoln som det ofta kan vara i Asien överlag. Så, [...]

Inspiration, Resor, Thailand, Fashion, [...]
2018-05-05 17:00
Cereal Volume 15

Nu finns det ett nytt inspirerade nummer ute av Cereal ute till försäljning, volume 15 med fokus på hållbarhet och miljö och det utlovas ett reportage om Ilse Crawford och hennes arbete mm. Ska beställas pronto och även boken Palm av Rich Stapleton , den verkar intressant tyc [...]

Inspiration, Ilse Crawford, Veckans Inredningsnyheter, Miljö, [...]
2018-03-19 19:12
Cereal Volume 15

Inspiration, Ilse Crawford, Veckans Inredningsnyheter, Miljö, [...]
2018-03-19 19:12
Reseblogg, jo men visst!

Och apropå mitt förra inlägg så har ju tankarna som du förstår mest kretsat kring paradisstränder, reseletande, hotellsuktande osv och pga detta har jag absolut inte fått gjort det som egentligen stod på min ”att göra lista idag”. Men vad gör det, det kommer ju fler dagar och sö [...]

Inspiration, Resa, Hotell, Resor, [...]
2018-03-11 17:13
Fredagsbuketten på Hotel Diplomat

*Inlägget innehåller annonslänkar* Hej fredag i Stockholm! Ja vi kom ju hit igår tidigt på morgonen eftersom vi flög från Düsseldorf redan 07.20, och därifrån for vi raka vägen ut till Stockholmsmässan och Formex. Igår hanna jag dessutom med en pressvisning för varumärket House [...]

Inredning, Inspiration, Hotell, Blommor, [...]
2018-01-19 21:50
Fredagsbuketten på Hotel Diplomat

Inredning, Inspiration, Hotell, Blommor, [...]
2018-01-19 21:50
The Qvest – tredje gången gillt

Under vår blixtvisit som blev rekordkort denna gången i Köln för inredningsmässan IMM Cologne 2018, bodde vi ännu en gång på helt underbara designhotellet The Qvest, och det var minsann tredje gången gillt! Hotellet som endast har ett 20-tal rum och sviter är inrymt i ett gammal [...]

Inredning, Inspiration, Veckans Inredningsnyheter, Stockholm, [...]
2018-01-18 21:18
The Qvest – tredje gången gillt

Inredning, Inspiration, Veckans Inredningsnyheter, Stockholm, [...]
2018-01-18 21:18
Checkat in på Hotel de Nell!

Igår checkade vi in på designhotellet Hotel de Nell som tillhör designhotels.com och ett hotell som jag varit sugen på att testa sedan en tid. Själva ingång till hotellet ser ju lovande ut…. …och väl där inne välkomnas men av detta samt en mycket varm och härlig atmosfär som j [...]

Inspiration, Resa, Paris, Hotelldesign, [...]
2017-09-11 12:27
Himmelsk brunch på LUX Bodrum

Hej tisdag och en ny härlig dag här på LUX Bodrum! Man skaffar ju snabbt nya rutiner när man är iväg på semester, här startar vi dagen med en timme på gymmet följt av ett morgondopp antingen i poolen eller havet, och efter det är det dags för en sen frukost som väl i ärlighetens [...]

Inspiration, Okategoriserade, Hotell, Mat, [...]
2017-08-08 08:55
Casa Cook -så fixar du den boho-chica stilen!

Inspirerad av mitt förra inlägg om lifestyle hotellen för vuxna Casa Cook med boho-chic-design och inrikting mot en sund och avkopplande semester, har jag nu satt ihop ett inlägg med tips om hur du fixar stilen. Drömdestinationer att dagdrömma om på Rhodos och Kos, men har man i [...]

Inspiration, Grekland, Bloggkärlek, Pool, [...]
2017-08-07 09:26
Casa Cook Kos – ja kanske redan i veckan!

Hej måndag och ännu en vecka i Turkiet väntar, och som jag berättade i mitt förra inlägg så har vi inget hotell inbokat de sista 7 dagarna innan vi åker hem. Vi gör ofta så att vi bokar efter hand när vi väl är på plats, trivs man kan man stanna länge på ett ställe eller också k [...]

Resa, Okategoriserade, Grekland, Hotell, [...]
2017-08-07 06:29
LUX Bodrum with a view

Ikväll tänkte jag visa dig det där blågrå ljuset som jag nämnde i mitt tidigare inlägg och även själva hotellets inredningsstil som känns väldigt avskalad och nordiskt stram med fina inredningsdetaljer här och var. LUX Resort Bodrum ligger som sagt uppe på en höjd och består del [...]

2017-08-06 16:06
Regn i Turkiet

I eftermiddags när vi var nere på stranden här på Lux Resort Bodrum så tornade plötsligt molnen upp sig på himlen och kort därefter bröt ett riktigt asiatiskt regn loss. Man blev ju lite snopen för visst är det ovanligt med regn här i Turkiet på sommaren, men vi tog oss upp till [...]

2017-08-05 18:41
Happy LUX Beachday

Idag blir det inget Happy Friday tjut ifrån mig utan istället ett Happy Beachday! Och som du kanske ser så är vi nu på ny location, och faktiskt ny i mer en än bemärkelse, eftersom LUX Resort Bodrum bara har varit öppet i lite mer än en månad. Sprillans nytt och fint och här tr [...]

2017-08-04 19:12
Bye bye Nikki Beach Bodrum

Så var det dags att säga ”Bye bye!” till Nikki Beach resort i Bodrum där vi fick en bra start på vår semester här i Turkiet, ja om vi bortser ifrån incidenten med kameran men det har hotellet ersatt, och just nu inväntar jag mitt nya objektiv som är på väg från Canon. Blått och [...]

Inredning, Inspiration, Resor, Hotelldesign, [...]
2017-08-03 13:19
From Bali with Love

Du som har följt min blogg ett tag känner säkert till att jag älskar att resa, gärna till exotiska resmål och till Asien men även cityresor i Europa som ofta bjuder på fina designhotell. Mycket av min inspiration hämtar jag ifrån mina resor, från de olika kulturerna och från män [...]

Inspiration, Shopping, Resor, Interiör, [...]
2017-07-10 18:11
Day Home A/W 2017

Idag vill jag visa dig de kommande höstnyheterna hos danska Day Home, ett designvarumärke med bohemsnygga möbler, inredningsdetaljer och textilier som jag tycker är riktigt fina. Pressbilderna har den här gången är ovanligt påkostade och tjusiga tycker jag, och här ser vi kornbl [...]

Inredning, Inspiration, Resa, Veckans Inredningsnyheter, [...]
2017-06-29 12:54
Casa Cook Stylish!

Lagom till förra sommarens chartersäsong drog igång lanserade VING deras nya koncept med lifestyle hotell för vuxna som de har döpt till Casa Cook. Boho Chic design och inrikting mot en sund och avkopplande semester på Rhodos, och det blev såklart en stor succé med slutsålt hela [...]

Inspiration, Okategoriserade, Grekland, Bloggkärlek, [...]
2017-06-28 19:29
Wonderland

Tiden har verkligen flugit iväg sedan vi kom till Bali, jag kan inte fatta att vi snart har varit här i drygt två veckor men så är det. Idag klev jag upp från den här hotellsängen för sista gången för hemresedagen är här. På hitresan köpte jag sommarens finaste korallfärgade n [...]

Inredning, Inspiration, Resor, Reseblogg, [...]
2017-06-02 06:06
SPA-dagar på Alila Manggis

När man reser till Asien är det ju ett måste tycker jag att boka in sig för härliga SPA-behandlingar, massage osv. Skillnaden om man jämför med de SPA som finns i Sverige är ju löjligt stor, ja inte minst miljön, dofterna och själva upplevelsen är en helt annan. Vi valde et [...]

Inredning, Inspiration, Resor, Reseblogg, [...]
2017-06-01 06:31
Postcard from Alila Manggis

Long gone are the days sedan man skickdae vykort med snigelpost från semesterdestinationen hem till nära och kära. Idag delar vi ju med oss alla intryck och bilder direkt via socialmedier i blixtens hastighet, på gott och på ont för ibland kanske vi glömmer bort att vara i nuet? [...]

Inspiration, Resa, Hotell, Resor, [...]
2017-05-30 07:26
Hej från Bali

Hej från Bali, ja nu är vi äntligen framme, eller rättare sagt så kom vi hit igår kväll Bali tid, vilket är 6 h före hemmavid. Det tar ju sin lilla stund att ta sig hit, men två flygningar senare och i runda slängar 24h resa så kom vi fram. Igår när vi kom  hit till vårt förs [...]

Resa, Resor, Reseblogg, Interiör, [...]
2017-05-23 06:33
Packning pågår!

Hej söndag, hoppas att du har det bra? I skrivande stund har jag i stort sett packat allt som behövs för för bokad destination, ja jag gissar att urvalet skvallrar om vad det rör sig om, och idag bär det av! Utvalda godbitar ur Fahrman X Ellos kollektionen ska följa med i ba [...]

Inspiration, Resa, Resor, Reseblogg, [...]
2017-05-21 14:09
My Wish List 04

Gokväll! I absolut sista momangen har jag snickrat ihop en önskelista för april, och som vanlig gäller devisen att önska sig får man lov, precis som dagdrömma litegrann! Dream on dreamer! 1. Högst upp på önskelistan står en resa till Bali och besöka Ubud som vi missade senaste [...]

Önskelista, Inspiration, Resor, Ellos, [...]
2017-04-30 20:32
LV – Objets Nomades 2017

En utställning som jag tycker är extra trist att inte få se i år i Milano är utställningen , eller ska vi säga kollektionen Objets Nomades från Louis Vuitton som visas i oerhört vackra Palazzo Bocconi som ligger centralt mitt i Milano. Kollektionen har gjorts på temat Voyage o [...]

Okategoriserade, Veckans Inredningsnyheter, Pressbilder, Inredningshjälpen, [...]
2017-04-05 13:54
Barcelo Torre Hotel Madrid by Jaime Hayon

Jag blev ju lite sur på Jaime Hayon och hans Guest of Honor utställning vid Stockholm Design Week, men nu är det nästan glömt och förlåtet efter att ha sett hans senaste hotellprojekt där han gjort själva inredningen till renoveringen av Barcelo Hotel Torre Madrid. Visst ser d [...]

Inredning, Inspiration, Ilse Crawford, Hotelldesign, [...]
2017-02-18 14:24
Mathias Dahlgren öppnar Rutabaga på Grand Hotel

Vi checkade som sagt in på Grand Hotel i onsdags och har bott där fram tills idag söndag, en sån härlig vistelse där inget mer fanns att önska, inget! Bara utsikten från vår svit var ju hisnande vacker att vakna upp till… a room with a view! Det var visserligen en ganska så sla [...]

Inspiration, Ekologiskt, Foodie, Mat, [...]
2017-01-22 17:45
Dagens härliga kontor

Somliga fredagar är helt enkelt lite bättre än andra, för vem skulle tacka nej till att ha dagens kontor på härliga Grand Hotel i Stockholm? Vi checkade in här i ondags och blev uppgraderade till en fin svit som lämnar inget mer att önska, ja jag tror faktiskt att det är samma r [...]

Inredning, Inspiration, Hotell, Stockholm, [...]
2017-01-20 19:52
The Qvest Love

Idag var det dags att tacka för oss och lämna  The Qvest för denna gången,  ett boutique hotell som vi bodde på i Köln under IMM även förra året och som vi gärna vill bo på nu när det var dags igen för ett besök i staden. Hotellet ägs av Michael Kaune som även äger Qvest Magazi [...]

Inredningshjalpen.com, Sekelskifte, Elle Decoration, Resor, [...]
2017-01-18 17:37
My Wish List 11

Sista timmarna av november innan vi tar klivet in i julmånaden december med allt vad det innebär, och då kommer jag på att jag inte har knåpat ihop någon önskelista för denna månaden.. Kanske har det en hel del med att göra att jag inte önskar mig något egentligen förutom att bli [...]

Inredning, Inspiration, Interiör, Ellos, [...]
2016-11-30 18:28
Sunday Blues

Having the blues betyder ju för allt i världen att man är lite nedstämd och så, men här råder ingen deppigt, tvärtom såklart! Jag tyckte mer att det var en bra rubrik till det här inlägget eftersom min söndag har omhuldats av blåaste blått i alla dess nyanser från morgon till kv [...]

Inredning, Inspiration, Keramik, Mat, [...]
2016-09-11 19:27
Another week Another bag to pack

Woho! Då var det dags att stänga väskan, jag har packat det sista, och be mig mot Kastrup igen. Just nu är det ett fasligt flängde för min del, jag har konstaterat att den här hösten kommer jag att vara mer borta än hemma. Idag flyger jag till Kreta och Chania eftersom jag har [...]

Inspiration, Grekland, Resor, Hotel, [...]
2016-09-09 07:27
Inredningshjälpen on the go!

Kikar in lite snabbt och säger ”Hej” innan jag susar visare mot Kastrup för att flyga till Paris. Jag hade så himla gott om tid idag tycket jag, men sen blev det visst bråttom i slutet trots allt när jag insåg att jag glömt hämta ut paket på posten, köpa migräntabletter på apote [...]

Inredning, Inspiration, Hotell, Inredningshjalpen.com, [...]
2016-09-01 18:36
La Granja Ibiza

Hotellet som alla talar om just nu heter La Granja Ibiza Jag ser bloggare som drömmer om att åka dit, det tas upp som exempel när trendrapporter presenteras osv, och ja det ser verkligen ut att vara en extraordinär plats som hyllar Slow Living, Grow Your Own och Slow Cooking. De [...]