Annons
Hotel J – Sol & Bad

Igår efter att vi sagt ”Hejdå” till Yasuragi begav vi oss mot Nacka Strand och checkade in på designhotellet Hotel J som ingår i samma hotellgrupp som Skeppsholmen, Nobis och Miss Clara som alla tre gillas av mig. Hotel J var dock en ny bekantskap men eftersom vi ville hålla oss [...]

Inredning, Inspiration, Stockholm, Hotelldesign, [...]
2018-06-03 18:52
Woke up like this at Armani Hotel

Godmorgon! Så här vaknar man man upp på Armani Hotel i Milan efter en skön natts sömn i ett mycket tyst rum, med alla bekvämligheter som man kan tänka sig. Så glad för att vi kunde komma iväg i förväg innan hela designcirkusen startarupp, och helgen i Milano har varit så himla s [...]

Inredning, Foodie, Mat, Hotelldesign, [...]
2018-04-16 09:12
Lunch på Bvlgari Hotel

Är man i Milano så är det nästan ett måste tycker jag, med ett besök på fina designhotellet Bvlgari Hotel med dess uteservering i en trädgård mitt i staden. Vi hade ingen riktig tur med vädret, men det var ca 20  grader och lite moln så det var helt ok ändå. En kik in i den fin [...]

Inspiration, Milano, Champagne, Design Hotels, [...]
2018-04-15 18:19
Checkat in på Armani Hotel

Hej lördag! Jag befinner mig i härliga Milano inför stundande Milan Design Week 2018, och du som följer mig via Instagram och Instastory såg kanske redan igår att jag checkat in på härliga Armani Hotel som ligger mitt i smeten i det snofsigaste kvarteret i stan, bara ett stenkas [...]

Inredning, Hotelldesign, Milano, Design Hotel, [...]
2018-04-14 21:09

Här börjar äventyret - få 11 000 kr bonus!

Casumo är en riktigt het potatis på spelmarknaden just nu. Med fokus på att göra spelupplevelsen mer nervkittlande, spännande och skoj. Du kan klättra i deras unika nivåsystem, vilket ger dig successivt bättre förmåner med större belöning.
Börja spela på Casumo idag och få 11 000 kr i bonus och 200 gratissnurr.

ANNONS http://casumo.com/assets/images/favicon.png PRÖVA LYCKAN
The Qvest – tredje gången gillt

Under vår blixtvisit som blev rekordkort denna gången i Köln för inredningsmässan IMM Cologne 2018, bodde vi ännu en gång på helt underbara designhotellet The Qvest, och det var minsann tredje gången gillt! Hotellet som endast har ett 20-tal rum och sviter är inrymt i ett gammal [...]

Inredning, Inspiration, Veckans Inredningsnyheter, Stockholm, [...]
2018-01-18 21:18
Another week another Radisson Blu

Gårdagen var en spännande mötesdag ganska långväga hemifrån, ni som följer mig på Instagram fick en hint via Instastory, och när det var avklarat styrde vi kosan mot Göteborg och checkade in på Radisson Blu Riverside. En favorit i repris skulle man kunna säga, för hit har vi gär [...]

Inspiration, Hotell, Hotelldesign, Interiör, [...]
2017-09-05 12:32
Att vakna upp på Radisson Blu Strand

Idag vaknade jag upp här på Radisson Blu Strand i Stockholm, ja inte bara idag för vi checkade ju in här redan i måndags, men idag tjänstgör detta härliga rum även som ”dagens kontor” mellan möten och ärenden på stan. Så, då vill jag ju såklart passa på och dela med mig av vårt [...]

Inspiration, Hotell, Hotelldesign, Interiör, [...]
2017-08-24 12:34
Wonderland

Tiden har verkligen flugit iväg sedan vi kom till Bali, jag kan inte fatta att vi snart har varit här i drygt två veckor men så är det. Idag klev jag upp från den här hotellsängen för sista gången för hemresedagen är här. På hitresan köpte jag sommarens finaste korallfärgade n [...]

Inredning, Inspiration, Resor, Reseblogg, [...]
2017-06-02 06:06
SPA-dagar på Alila Manggis

När man reser till Asien är det ju ett måste tycker jag att boka in sig för härliga SPA-behandlingar, massage osv. Skillnaden om man jämför med de SPA som finns i Sverige är ju löjligt stor, ja inte minst miljön, dofterna och själva upplevelsen är en helt annan. Vi valde et [...]

Inredning, Inspiration, Resor, Reseblogg, [...]
2017-06-01 06:31
Checkat in

Igår checkade vi in HÄR (adlink) och det kan man utan underdrift säga är en favorit i repris även om det var ett tag sedan sist, det finns ju en del härliga hotell att välja mellan i Stockholm. Ett guldkorn som fortfarande står på min önskelista är dock den här pärlan (adlink) [...]

Inspiration, Hotell, Mat, Stockholm, [...]
2017-02-05 15:33
En liten teaser från Dux

Styling Alexandra Ogonowski Foto Kristofer Johnsson Idag skickade DUX ut en liten teaser om det samarbete som de gör just nu tillsammans med designstudion Claesson Koivisto Rune och som kommer att premiärvisas under Stockholm Furniture Fair och Stockholm Design week 2017. Precis [...]

Inredning, Inspiration, Sängar, Hotell, [...]
2016-12-01 16:46
La Granja Ibiza

Hotellet som alla talar om just nu heter La Granja Ibiza Jag ser bloggare som drömmer om att åka dit, det tas upp som exempel när trendrapporter presenteras osv, och ja det ser verkligen ut att vara en extraordinär plats som hyllar Slow Living, Grow Your Own och Slow Cooking. De [...]

Inredning, Inspiration, Arkitektur, Mat, [...]
2016-08-29 11:24
Maison Objet – Kristina Dam Studio

I år åker jag för första gången till Maison Objet och Paris Design Week i Paris. Jag åker dels dit eftersom Ethimo ställer ut på mässan och har butik/showroom i Paris som vi inte besökt tidigare, också åker jag såklart för att spana in trender och nyheter inför våren 2017. När d [...]

Inspiration, Veckans Inredningsnyheter, Paris, Ethimo, [...]
2016-08-19 09:31
Mina bästa boktips

Greenterior | In Vogue | The Kinfolk Home | Home stories : personlig inredning och inspirerande idéer | The Design Hotels Book | Det naturliga köket | My Residence – Swedish Interiors from Residence Magazine | Hans Blomquist in Detail | Ready for takeoff : 50 ställen och recept d [...]

Inspiration, Inredningshjalpen.com, Inredningshjälpen tipsar!, Matlagning, [...]
2016-05-02 13:18
Ännu en gång på härliga Nobis Hotel

Efter många timmar i bilen är vi äntligen framme i Stockholm och ännu en gång har checkat in på fina Nobis Hotel på Norrmalmstorg. Jag kan varmt rekommendera Nobis för alla som gillar hotell med det där lilla extra, välkomnande och varmt i dess atmosfär och lugna och sköna rum. [...]

Inredning, Sängar, Stockholm, Hotelldesign, [...]
2016-04-18 19:25
My Wish List 03

Den här månadens önskelista eller My Wish List som jag valt att kalla den här återkommande listan för, satt väldigt hårt inne, och ja presenteras här i sista momangen. Antagligen beror det hela på att det känns ganska förmätet med en diger önskelista när man i samma månad har var [...]

Önskelista, Inredning, Inspiration, Shopping, [...]
2016-03-29 18:50
Dux Inspiration – The Journey

Som du säkert minns så berättade jag om en av förra veckans trevligaste kvällar då Dux arrangerade en supertrevlig middag på Nobis Hotel. Kvällar som dem minns man länge! Under kvällen fick vi bläddra i deras sprillans nya look book The Journey med magiskt fina inspirationsbild [...]

Kristofer Johnsson, Veckans Inredningsnyheter, Stockholm, Pressbild, [...]
2016-02-15 14:29
DUX Inspiration™

Pressbild från DUX Under Stockholm Design Week händer det så himla mycket på en och samma gång, och jag vet inte riktigt hur jag ska få tiden att räcka till för alla visningar och nyheter som jag vill hinna se. En av nyheterna kommer dock att visas på ”mitt hotell” där jag bor [...]

Veckans Inredningsnyheter, Stockholm, Pressbild, Hantverk, [...]
2016-01-29 16:52
Nobis Hotel – ett härligt återseende

Imorse vaknade jag upp i Stockholm, närmare bestämt på härliga Nobis Hotel och den här helt magnifika  utsikten ”mitt i smeten”. Hotellfavorit i repris! Dagens bloggerska fångad på bild redo för hotellfrukost. Så gott! Efter dagens arbete tog jag en tur på stan, och på ag [...]

Inredning, Mat, Stockholm, Blogg om inredning, [...]
2015-11-16 20:24
Radisson Blu Metropol Hotel – Invigningsfest!

Hej på er! Igår styrde vi kosan mot Helsingborg och närmare bestämt till Söder, det ni, och checkade in på sprillans nya Radisson Blu Metropol Hotel som öppnade för bara en månad sedan. Ett jättefint och mysigt hotell med underbar känsla direkt när man kliver innan för dörren. V [...]

Resa, Design, Hotell, Inredningshjalpen.com, [...]
2015-10-16 20:54
Lördagsgodis

God morgon! Jag har ett par bilder till att visa från Formex, men väntar lite med dem. För idag är det ju lördag, och då ska vi ha en påse klickgodis att avnjuta istället. Idag vankades det neogotiskt hotell, fantasiresmål och gif-animationer, bland annat. All foton: Qvest hotel [...]