Annons
Woke up like this at Armani Hotel

Godmorgon! Så här vaknar man man upp på Armani Hotel i Milan efter en skön natts sömn i ett mycket tyst rum, med alla bekvämligheter som man kan tänka sig. Så glad för att vi kunde komma iväg i förväg innan hela designcirkusen startarupp, och helgen i Milano har varit så himla s [...]

Inredning, Foodie, Mat, Hotelldesign, [...]
2018-04-16 09:12
Checkat in på Armani Hotel

Hej lördag! Jag befinner mig i härliga Milano inför stundande Milan Design Week 2018, och du som följer mig via Instagram och Instastory såg kanske redan igår att jag checkat in på härliga Armani Hotel som ligger mitt i smeten i det snofsigaste kvarteret i stan, bara ett stenkas [...]

Inredning, Hotelldesign, Milano, Design Hotel, [...]
2018-04-14 21:09
Helgen på Hotel Diplomat

Hej måndag och tusen tack för en riktigt härlig helg! Ja, efter en riktigt hektisk vecka med två mässor på agendan och mer därtill var det skönt att stanna kvar och njuta en smula av Stockholm och härliga Hotel Diplomat utan några förpliktelser. Unnade mig sovmorgon, härliga pro [...]

Inspiration, Hund, Stockholm, Hotelldesign, [...]
2018-01-22 21:05
Fredagsbuketten på Hotel Diplomat

*Inlägget innehåller annonslänkar* Hej fredag i Stockholm! Ja vi kom ju hit igår tidigt på morgonen eftersom vi flög från Düsseldorf redan 07.20, och därifrån for vi raka vägen ut till Stockholmsmässan och Formex. Igår hanna jag dessutom med en pressvisning för varumärket House [...]

Inredning, Inspiration, Hotell, Blommor, [...]
2018-01-19 21:50

Här börjar äventyret - få 11 000 kr bonus!

Casumo är en riktigt het potatis på spelmarknaden just nu. Med fokus på att göra spelupplevelsen mer nervkittlande, spännande och skoj. Du kan klättra i deras unika nivåsystem, vilket ger dig successivt bättre förmåner med större belöning.
Börja spela på Casumo idag och få 11 000 kr i bonus och 200 gratissnurr.

ANNONS http://casumo.com/assets/images/favicon.png PRÖVA LYCKAN
The Qvest – tredje gången gillt

Under vår blixtvisit som blev rekordkort denna gången i Köln för inredningsmässan IMM Cologne 2018, bodde vi ännu en gång på helt underbara designhotellet The Qvest, och det var minsann tredje gången gillt! Hotellet som endast har ett 20-tal rum och sviter är inrymt i ett gammal [...]

Inredning, Inspiration, Veckans Inredningsnyheter, Stockholm, [...]
2018-01-18 21:18
The Qvest – tredje gången gillt

Inredning, Inspiration, Veckans Inredningsnyheter, Stockholm, [...]
2018-01-18 21:18
Checkat ut från Hotel Diplomat

I morse checkade vi ut från Hotel Diplomat efter två nätter med skön sömn, och begav oss ut till Arlanda för att ta oss till Köln via Düsseldorf. Att gå upp ”mitt i natten” och göra mig tipp topp iordning inför en heldag på IMM är inte riktigt önskedrömmen för min del, men idag [...]

Stockholm, Hotelldesign, Interiör, Hotelldesign, [...]
2018-01-16 16:20
På Strand och i Vinterland

*Inlägget innehåller annonslänkar* Jag är som sagt i Stockholm, och även denna gången bor jag på Radisson Blu Strand som ligger med bästa placering precis vid Nybrokajen och båtarna där som går ut till skärgården. Senast när jag var här var det strålande solsken, men det är ju l [...]

Hotelldesign, *Affiliateinlägg med annonslänkar
2017-11-22 08:49
Att drömma om SPA-dagar

När man är sjuk och uttråkad är väl det man (läs jag) önskar sig mest, att bli frisk och kry och få ny energi i massor. Utöver nyss nämnda önskan har jag idag drömt lite om härliga SPA-dagar, och kom då på att jag helt glömt bort att visa det senaste SPA-besöket som gjordes när [...]

2017-10-30 19:33
Nobis Hotel Copenhagen is open!

Du som har följt min blogg ett tag vet att jag älskar designhotell i allmänhet och hämtar mycket av min inspiration därifrån, samt den personliga favoriten Nobis Hotel i Stockholm i synnerhet. Nobis Hotell drivs ju av familjen Catenacci som även driver hotell Miss Clara och Ske [...]

Inredning, Inspiration, Hotell, Hotelldesign, [...]
2017-10-14 12:15
Favorit i repris

Hej fredag, och håll hatten i hatten för almanackan visar ju fredagen den 13:onde! Är man inte det minsta skrockfull så kan man ju helt strunta i det och njuta till fullo av att snart är helgen ett faktum! Som jag berättade igår så var vi ju i Göteborg, och är vi i Göteborg så [...]

2017-10-13 08:34
Att vakna på Hay Market

Hej onsdag, hej hej härliga huvudstaden. Stockholm I Love You! Ja idag vaknade jag upp på Hay Market Scandic som ligger på Hötorget, och anledningen till det är att jag var på kalas här i krokarna i går kväll. Du som följer mig via Instagram och min instastory har nog redan set [...]

Inredning, Inspiration, Hay, Stockholm, [...]
2017-10-11 08:08
Hotel Keppler

Sista dagen i Paris, en regnig gråmulen onsdag (vädret har inte varit det bästa), och som du kanske anar av bilden här ovan så har vi checkat in på ett nytt hotell. Ja, det blev lite galet när det gäller hotellbyte under den här vistelsen, men eftersom mycket var fullbokat i Par [...]

Inredning, Inspiration, Badrum, Hotelldesign, [...]
2017-09-13 09:24
Att ha vaknat så här

Godmorgon tisdag! Ännu en dag har startat här i Paris och jag har startat upp dagen på allra bästa sätt och i lugnt och skönt tempo, jag hatar att behöva gå upp tidigt och behöva stressa igång dagen. Jag visade ju lite bilder från vårt rum här på Hoel de Nell igår, men efterso [...]

2017-09-12 08:40
Checkat in på Hotel de Nell!

Igår checkade vi in på designhotellet Hotel de Nell som tillhör designhotels.com och ett hotell som jag varit sugen på att testa sedan en tid. Själva ingång till hotellet ser ju lovande ut…. …och väl där inne välkomnas men av detta samt en mycket varm och härlig atmosfär som j [...]

Inspiration, Resa, Paris, Hotelldesign, [...]
2017-09-11 12:27
Att vakna på Hotel Panache

Hej lördag och härligt att vakna upp på Hotel Panache! Idag checkar vi dock ut eftersom jag lyckats strula till det en aning med vår hotellbokning, ja det är ju inte helt optimalt att behöva byta hotell mitt i en mässa, men allt går om man vill inte sant? Igår var det värsta k [...]

Inredning, Inspiration, Hotell, Metro, [...]
2017-09-09 07:40
Happy Friday i Paris

Somliga fredagar känns uttrycket Happy Friday lite mer befogat än andra, och idag är det onekligen en sådan, ja det är ju inte fy skam att vara på plats i Paris för att insupa massor med inspiration osv under flera dagar. Paris Design Week 2017 is on! Dagens outfit kommer helh [...]

Inredning, Paris, Hotelldesign, Hotel, [...]
2017-09-08 16:42
Another week another Radisson Blu

Gårdagen var en spännande mötesdag ganska långväga hemifrån, ni som följer mig på Instagram fick en hint via Instastory, och när det var avklarat styrde vi kosan mot Göteborg och checkade in på Radisson Blu Riverside. En favorit i repris skulle man kunna säga, för hit har vi gär [...]

Inspiration, Hotell, Hotelldesign, Interiör, [...]
2017-09-05 12:32
Helgfrukost på Strand

Bor man på hotell så är ju en av höjdpunkterna med det att njuta av en god hotellfrukost och unna sig lite mer än vad man vanligtvis äter till frukost, sitta länge och kanske till och med hinna läsa tidningen och bara njuta. Det har vi inte hunnit med under veckan eftersom schem [...]

Hotelldesign, Sponsrat inlägg/reklam
2017-08-27 12:36
Matchat inredningen på Radisson Strand

Den här veckan har jsg utmanat mig själv en smula och valt betydligt färggladare outfits än vad jag vanligtvis bär, ja inte minst dagens nästa helt vinröda utstyrsel bevisar ju detta, haha! Koftan och byxorna kommer från By Malene Birger och toppen är en gammal sådan från COS. [...]

2017-08-25 19:20
Att vakna upp på Radisson Blu Strand

Idag vaknade jag upp här på Radisson Blu Strand i Stockholm, ja inte bara idag för vi checkade ju in här redan i måndags, men idag tjänstgör detta härliga rum även som ”dagens kontor” mellan möten och ärenden på stan. Så, då vill jag ju såklart passa på och dela med mig av vårt [...]

Inspiration, Hotell, Hotelldesign, Interiör, [...]
2017-08-24 12:34
Himmelsk brunch på LUX Bodrum

Hej tisdag och en ny härlig dag här på LUX Bodrum! Man skaffar ju snabbt nya rutiner när man är iväg på semester, här startar vi dagen med en timme på gymmet följt av ett morgondopp antingen i poolen eller havet, och efter det är det dags för en sen frukost som väl i ärlighetens [...]

Inspiration, Okategoriserade, Hotell, Mat, [...]
2017-08-08 08:55
Casa Cook Kos – ja kanske redan i veckan!

Hej måndag och ännu en vecka i Turkiet väntar, och som jag berättade i mitt förra inlägg så har vi inget hotell inbokat de sista 7 dagarna innan vi åker hem. Vi gör ofta så att vi bokar efter hand när vi väl är på plats, trivs man kan man stanna länge på ett ställe eller också k [...]

Resa, Okategoriserade, Grekland, Hotell, [...]
2017-08-07 06:29
LUX Bodrum with a view

Ikväll tänkte jag visa dig det där blågrå ljuset som jag nämnde i mitt tidigare inlägg och även själva hotellets inredningsstil som känns väldigt avskalad och nordiskt stram med fina inredningsdetaljer här och var. LUX Resort Bodrum ligger som sagt uppe på en höjd och består del [...]

Inspiration, Hotell, Mat, Resor, [...]
2017-08-06 16:06
Modernt designbadrum

Den senaste tiden har jag bjudit på en hel del badrumsinspiration här i bloggen, inte minst tack vare min egen badrums-make-over. Mitt badrum är ju i sekelskiftesstil med allt vad det innebär, så som motvikt till det tänkte jag visa vårt badrum på Nikki Beach Hotel Bodrum, ett v [...]

Inredning, Moodboard, Renovera, Badrum, [...]
2017-08-03 07:43
Bye bye Nikki Beach Bodrum

Så var det dags att säga ”Bye bye!” till Nikki Beach resort i Bodrum där vi fick en bra start på vår semester här i Turkiet, ja om vi bortser ifrån incidenten med kameran men det har hotellet ersatt, och just nu inväntar jag mitt nya objektiv som är på väg från Canon. Blått och [...]

Inredning, Inspiration, Resor, Hotelldesign, [...]
2017-08-03 13:19
Colonial Dream

Jag drömmer om en resa till Asien så här lite efter högsäsongen, det har vi gjort förut och det är verkligen att rekommendera. Det finns ingen lågsäsong eller sämre/bättre period att resa till Asien om du frågar mig, och just nu drömmer jag om att starta resan med en vistelse på [...]

Inspiration, Resa, Okategoriserade, Vacation, [...]
2017-04-17 14:48
At Six

Hotellet som jag nämnde i mitt förra inlägg och som EKPR hade bokat in mig på för bloggmiddagen var inget mindre än alldeles nyöppnade designhotellet At Six. Så nyöppnat att det fortfarande var lite hantverkare här och där som finjusterade. Att kliva in där var faktiskt en härli [...]

Inspiration, Hotell, Ekologiskt, Stockholm, [...]
2017-04-06 20:13
Barcelo Torre Hotel Madrid by Jaime Hayon

Jag blev ju lite sur på Jaime Hayon och hans Guest of Honor utställning vid Stockholm Design Week, men nu är det nästan glömt och förlåtet efter att ha sett hans senaste hotellprojekt där han gjort själva inredningen till renoveringen av Barcelo Hotel Torre Madrid. Visst ser d [...]

Inredning, Inspiration, Ilse Crawford, Hotelldesign, [...]
2017-02-18 14:24
Efter-mässan-krasslig

Helgens blommor på Diplomat Hotel som jag knäppte en bild på strax innan vi checkade ut i förmiddags och satte oss i bilen för att köra hemåt. Tanken var att stäckköra för att hinna hämta killarna på deras kollo redan idag, men den tanken fick vi släppa i höjd med Jönköping där [...]

Inspiration, Blommor, Sekelskifte, Stockholm, [...]
2017-02-13 17:29
Checkat in

Igår checkade vi in HÄR (adlink) och det kan man utan underdrift säga är en favorit i repris även om det var ett tag sedan sist, det finns ju en del härliga hotell att välja mellan i Stockholm. Ett guldkorn som fortfarande står på min önskelista är dock den här pärlan (adlink) [...]

Inspiration, Hotell, Mat, Stockholm, [...]
2017-02-05 15:33
Mathias Dahlgren öppnar Rutabaga på Grand Hotel

Vi checkade som sagt in på Grand Hotel i onsdags och har bott där fram tills idag söndag, en sån härlig vistelse där inget mer fanns att önska, inget! Bara utsikten från vår svit var ju hisnande vacker att vakna upp till… a room with a view! Det var visserligen en ganska så sla [...]

Inspiration, Ekologiskt, Foodie, Mat, [...]
2017-01-22 17:45
Frukosten på Grand Hotel

Lördag på Grand Hotel, och har man testat deras frukost så vet man att det är en frukost med extra allt och att det är så gott! Jag är ingen frukostperson  i vanliga fall, men är det vankas lyxig hotellfrukost, ja då går det minsann an! Nyttig juice med citron, ingefära, grönkå [...]

Hotelldesign, Design
2017-01-21 11:10
Dagens härliga kontor

Somliga fredagar är helt enkelt lite bättre än andra, för vem skulle tacka nej till att ha dagens kontor på härliga Grand Hotel i Stockholm? Vi checkade in här i ondags och blev uppgraderade till en fin svit som lämnar inget mer att önska, ja jag tror faktiskt att det är samma r [...]

Inredning, Inspiration, Hotell, Stockholm, [...]
2017-01-20 19:52
The Qvest Love

Idag var det dags att tacka för oss och lämna  The Qvest för denna gången,  ett boutique hotell som vi bodde på i Köln under IMM även förra året och som vi gärna vill bo på nu när det var dags igen för ett besök i staden. Hotellet ägs av Michael Kaune som även äger Qvest Magazi [...]

Inredningshjalpen.com, Sekelskifte, Elle Decoration, Resor, [...]
2017-01-18 17:37
På plats i Köln

Godmorgon, härligt att du hälsar på! Kikar in lite snabbt för att berätta att jag på plats här i Köln, incheckade HÄR och trivs lika bra som förra gången vi var här. Litet, mysigt och med fina designmöbler osv överallt, en dröm för en designtok som mig som gillar härliga hotell [...]

Resa, Inredningshjälpen, Hotelldesign, Mässor, [...]
2017-01-17 07:24
Clarion Arlanda

För att få ihop vårt schema inför vårens första mässor som går samtidigt, var vi tvungna att tänka till lite extra för att få ihop det hela den här gången. Slutsatsen blev att vi valde att köra upp till Stockholm och flyga därifrån till Köln, och sedan flyga direkt till Stockhol [...]

Inspiration, Mat, Hotelldesign, Interiör, [...]
2017-01-16 08:33
I Göteborg

Igår åkte vi upp till Göteborg av en rad olika anledningar, en av dem berättar jag om lite senare idag, och den här gången checkade vi in på härliga Radisson Blu Riverside Hotel där vi har bott vid flera tillfällen tidigare. Ett superfräscht och fint hotell med SPA som ligger på [...]

Blogg design, Blogg inredning, Inredningshjalpen blogg, Bloggkärlek, [...]
2016-12-13 11:59
Strandbaden Falkenberg

Igår checkade vi in på Strandbaden i Falkenberg och dagen till ära så bjöds vi på strålande solsken som välkomnade oss till Västkusten. Eller om man ska vara petig så blev det ju snarare ett rungande välkomna tillbaka, eftersom vi var i Varberg i förra veckan. Lobbyn på Stran [...]