Annons
Happy Friday on Marriott Hua Hin

*Inlägget innehåller annonslänkar* Alldeles nyss så postade jag en video på Instagram där jag försöker mig på en hälsning från Thailand till alla mina fina följare, det blev väldigt spontant, skååuunskt och flaxigt, men det bjuder jag på, är det Happy Friday så är det! Och här o [...]

Resor, Reseblogg, Thailand, Interiör, [...]
2018-05-11 18:44
Casa Cook Chania

För två år sedan lanserade VING deras nya koncept med lifestyle hotell för vuxna som de har döpt till Casa Cook och startade i Rhodos följt av Kos året därpå. Boho-Chic design och inrikting mot en sund och avkopplande semester, och det blev såklart en stor succé med stående ovat [...]

Inspiration, Grekland, Hotell, Reseblogg, [...]
2018-05-09 06:53
Sunny Days

Längtan efter en härligt lat semester där jag kan ligga utslagen som Faye Dunaway i den klassiska bilden nedan från Beverly Hills Hotel, och känna mig fabulös i en silkig morgonrock, sippa på ett glas champagne och svalka mig med ett bad mellan varven är det som driver min hjärna [...]

Resor, Vacation, Reseblogg, Jeans, [...]
2018-04-02 14:38
Reseblogg, jo men visst!

Och apropå mitt förra inlägg så har ju tankarna som du förstår mest kretsat kring paradisstränder, reseletande, hotellsuktande osv och pga detta har jag absolut inte fått gjort det som egentligen stod på min ”att göra lista idag”. Men vad gör det, det kommer ju fler dagar och sö [...]

Inspiration, Resa, Hotell, Resor, [...]
2018-03-11 17:13
The Qvest – tredje gången gillt

Under vår blixtvisit som blev rekordkort denna gången i Köln för inredningsmässan IMM Cologne 2018, bodde vi ännu en gång på helt underbara designhotellet The Qvest, och det var minsann tredje gången gillt! Hotellet som endast har ett 20-tal rum och sviter är inrymt i ett gammal [...]

Inredning, Inspiration, Veckans Inredningsnyheter, Stockholm, [...]
2018-01-18 21:18
The Qvest – tredje gången gillt

Inredning, Inspiration, Veckans Inredningsnyheter, Stockholm, [...]
2018-01-18 21:18
My Wish List 11

*Inlägget innehåller annonslänkar* Idag har jag roat mig med att sätta ihop månadens önskelista, kanske kan tomten kika lite på denna så att jag slipper trolla fram allihopa på egen hand? mest av allt önska jag mig en resa till varmare breddgrader, men jag berättar mer om det lit [...]

Inredning, Resor, Reseblogg, Royal Design, [...]
2017-11-26 21:32

Den hypade inredningsbutiken Merci-Merci som omnämns av de flesta som ”a must when in Paris” lockade även undertecknad med ett besök förra året när vi var i Paris och vem vet, kanske blir det ett nytt besök där redan i veckan? Och då kan jag ju passa på att spana in den här nyhe [...]

Inspiration, Okategoriserade, Vintage, Keramik, [...]
2017-09-07 10:03
Packade för Paris

Hej torsdag och var tog denna veckan vägen? Den flög liksom fram, och vips så var vi framme vid torsdag och nästan helg, igen. Den här helgen blir det dock ingen ledighet för min del, eftersom mässan Maison & Objet ska avverkas, och med dubbla hattar kan man säga. På plats som u [...]

Inredning, Inspiration, Paris, Resor, [...]
2017-09-07 19:53
Already miss this

Jo, jag saknar såklart att vakna upp till utsikten här ovan, morgonpromenaderna i den lilla byn där ortsbefolkningen verkade tycka att vi var ett exotiskt inslagg i deras morgonrutiner, precis som vi häpnade över hur de sålde färska räkor direkt från en spann med vatten på trott [...]

2017-06-05 12:41
Wonderland

Tiden har verkligen flugit iväg sedan vi kom till Bali, jag kan inte fatta att vi snart har varit här i drygt två veckor men så är det. Idag klev jag upp från den här hotellsängen för sista gången för hemresedagen är här. På hitresan köpte jag sommarens finaste korallfärgade n [...]

Inredning, Inspiration, Resor, Reseblogg, [...]
2017-06-02 06:06
Fredagsblommor i annan form

Sista kvällen innan hemfärd, du känner säkert igen hur det brukar kännas, oavsett hur lång eller kort vistelsen har varit så känns det ändå trist när semestern är slut och det är dags att åka hem. Jag gjorde dock mitt bästa för att lätta upp stämningen och tog på mig de mest fär [...]

Foodie, Resor, Reseblogg, Fredagsblommor, [...]
2017-06-02 18:04
Sommarblus

I sammarbete med Ellos packade jag med mig några plagg från deras sommarkollektion som de har gjort tillsammans med Frida & Sofi Fahrman. Den citrongula klänningen visade jag ju HÄR, och den känner jag mig så himla fin i, jag som annars nästan aldrig har på mig klänning. Också [...]

2017-06-01 18:25
SPA-dagar på Alila Manggis

När man reser till Asien är det ju ett måste tycker jag att boka in sig för härliga SPA-behandlingar, massage osv. Skillnaden om man jämför med de SPA som finns i Sverige är ju löjligt stor, ja inte minst miljön, dofterna och själva upplevelsen är en helt annan. Vi valde et [...]

Inredning, Inspiration, Resor, Reseblogg, [...]
2017-06-01 06:31
Postcard from Alila Manggis

Long gone are the days sedan man skickdae vykort med snigelpost från semesterdestinationen hem till nära och kära. Idag delar vi ju med oss alla intryck och bilder direkt via socialmedier i blixtens hastighet, på gott och på ont för ibland kanske vi glömmer bort att vara i nuet? [...]

Inspiration, Resa, Hotell, Resor, [...]
2017-05-30 07:26
Känna sig Karen Blixen fin!

Jag fick som sagt lite Karen Blixen feeling i går, nja inte för att vi befinner oss i Afrika, men pretty much ute i vildmarken, precis som Karen ofta gjorde under sin livstid, fast på senare tid så flyttade hon ju tillbaka till våra breddgrader igen. Mitt Afrika som handlar om h [...]

Inredning, Inspiration, Resor, Pool, [...]
2017-05-28 17:24
Att ha haft ett dygn i Villa Idanna

Som jag berättade i fredags så fick vi ett erbjudande om att besöka och tillbringa ett dygn eller två (om vi så ville) i Alila Manggis Villa Idanna som ligger 45 minuter från själva hotellet. Det lät spännande men samtidigt läskigt att bo helt själva i ett stort hus uppe bland r [...]

Inredning, Inspiration, Resor, Pool, [...]
2017-05-28 10:39
Citrongul

Hej torsdag, fast söndag hos dig inte inte sant, och imorgon kanske du har klämdag och en riktigt härlig långhelg framför dig? Dagens outfit gick idag helt i citrongult, ja faktiskt från topp till tå! Klänningen, en härlig maxivariant känner du säkert igen härifrån , och de [...]

2017-05-25 18:00
Pool Side här på Alila Ubud

Idag har jag tillbringat dagen pool side här på på Alila Ubud, och det var precis lika avkopplande och skönt som bilderna här i mitt inlägg vittnar om. Här på Bali är det behaglig temperatur just nu då det är alldeles i slutet av regnperioden, ja lite som svensk sommarvärme + h [...]

Inspiration, Resa, Ekologiskt, Närodlat, [...]
2017-05-24 19:57
Monkey Business

De kommande 10 dagarna varvar jag mina inredningsnyheter och tips inom det området med resetips och nedslag under min resa här på Bali. Det här är andra gången som vi är på Bali, vi var här för 7 år sedan men vid det tillfälle hanns inte Ubud med, ett kultur och konstnärsområde [...]

Inspiration, Resa, Resor, Reseblogg, [...]
2017-05-23 21:59
Hej från Bali

Hej från Bali, ja nu är vi äntligen framme, eller rättare sagt så kom vi hit igår kväll Bali tid, vilket är 6 h före hemmavid. Det tar ju sin lilla stund att ta sig hit, men två flygningar senare och i runda slängar 24h resa så kom vi fram. Igår när vi kom  hit till vårt förs [...]

Resa, Resor, Reseblogg, Interiör, [...]
2017-05-23 06:33
Packning pågår!

Hej söndag, hoppas att du har det bra? I skrivande stund har jag i stort sett packat allt som behövs för för bokad destination, ja jag gissar att urvalet skvallrar om vad det rör sig om, och idag bär det av! Utvalda godbitar ur Fahrman X Ellos kollektionen ska följa med i ba [...]

Inspiration, Resa, Resor, Reseblogg, [...]
2017-05-21 14:09
Colonial Dream

Jag drömmer om en resa till Asien så här lite efter högsäsongen, det har vi gjort förut och det är verkligen att rekommendera. Det finns ingen lågsäsong eller sämre/bättre period att resa till Asien om du frågar mig, och just nu drömmer jag om att starta resan med en vistelse på [...]

Inspiration, Resa, Okategoriserade, Vacation, [...]
2017-04-17 14:48
My Wish List 03

I vanlig ordning så kommer så här de sista skälvande dagarna av månaden i fråga min alldeles egen önskelista just nu. Fullmatad med saker som jag önskar mig just nu, från högt till lågt kan man väl säga. Överst på önskelistan står en drömresa till något härligt och varmt resmål, [...]

Önskelista, Inspiration, Resor, Reseblogg, [...]
2017-03-30 18:26
The Qvest Love

Idag var det dags att tacka för oss och lämna  The Qvest för denna gången,  ett boutique hotell som vi bodde på i Köln under IMM även förra året och som vi gärna vill bo på nu när det var dags igen för ett besök i staden. Hotellet ägs av Michael Kaune som även äger Qvest Magazi [...]

Inredningshjalpen.com, Sekelskifte, Elle Decoration, Resor, [...]
2017-01-18 17:37
En ”liten” tillbakablick på 2016

Hej 2017! Hoppas att du fick ett fint slut på 2016 och att det nya året har börjat på allra bästa sätt och vis. Vi firade nyår lugnt och städat här hemma med två små rädda vovvar, som inte riktigt gillar smällare och raketer om vi säger så. God mat i form av gudomliga Lobster Rol [...]

Inspiration, Hotell, Inredningshjalpen.com, Bloggkärlek, [...]
2017-01-01 18:39
Bra start på dagen

Ännu en härlig dag här i Chania, tänk om alla måndagar vore ungfår så här! Men minnet av soldränkta varma medelhavsdagar är härligt att minnas tillbaka till lite senare i vinter när kylan och mörkret har oss i ett fast grepp. Idag startade jag min dag med en skön power-walk läng [...]

Resa, Mat, Resor, Reseblogg, [...]
2016-09-12 14:34
Sunday Blues

Having the blues betyder ju för allt i världen att man är lite nedstämd och så, men här råder ingen deppigt, tvärtom såklart! Jag tyckte mer att det var en bra rubrik till det här inlägget eftersom min söndag har omhuldats av blåaste blått i alla dess nyanser från morgon till kv [...]

Inredning, Inspiration, Keramik, Mat, [...]
2016-09-11 19:27
FF for Fantastic Food – Domes Noruz Chania

När jag reser, både i arbete och privat så är jag otroligt noga med vilka hotell jag väljer, det ska vara value for money, bekvämlighet, lugnt och skönt, god service, gärna fin design och  även riktigt bra mat som serveras på hotellet, så att man slipper lägga onödig td på att f [...]

Inredning, Inspiration, Grekland, Food, [...]
2016-09-10 18:01
Happy Friday på Domes Noruz

Ni vet känslan när man först skyndat sig som bara den till flygplasten, stått i kö för säkerhetskontroll i en evighet och sen nästan fått rusa direkt till gaten, somnat som en stock på planet innan det ens lyft och sen vaknar förvånad i ett helt annat land. Grekland eller rättar [...]

Inspiration, Grekland, Resor, Reseblogg, [...]
2016-09-09 19:32

Vår sista heldag i Paris bjöd på riktigt Malmö-väder, ja det regnade vertikalt hela dagen och hela Paris var insvept i en stor grå filt, som det kan bli! Detta till trots spenderade vi dagen med att utforska staden mestadels till fots, och begav oss bla till grannkvarteret där M [...]

Inspiration, Vintage, Inredningshjalpen.com, Paris, [...]
2016-09-06 07:11
Checkar ut  från Hotel Bauchaumont

Checkar ut från Hotel Bauchaumont

Idag var det dags för oss att checka ut från vårt hotell i Paris där vi bott sedan i torsdags. Vi har bott i det 2 arr. som ligger väldigt centralt precis vid les Halles, ca 15 min gångväg från Merci Paris som jag berättade om tidigare, 15 min från Seine och med Metron från les [...]

Inredning, Inspiration, Resa, Hotell, [...]
2016-09-06 17:46
Reseinspiration & Inredningsnyheter

Den här veckan har verkligen varit kontrastrik, det kan man nog lugnt påstå. Du som följer bloggen har dels bjudits på hur mycket fina inredningsnyheter som helst, men även glimtar från min vardag som just nu utspelar sig i Turkiet där jag bjudit på reseinspiration med temat so [...]

Stockholm, Resor, Blogg om inredning, Reseblogg, [...]
2016-08-20 18:37
Heja Sverige!

Oh my, vilken härlig fredag jag har haft idag! Jag har badat, badat och legat i skuggan (som du ser) och haft det så otroligt skönt. Här finns det inget att klaga på, eller jo nu när jag tänker efter så finns det faktiskt ett litet smolk i glädjebägaren. Jag hittar ingen TV-ka [...]

Inspiration, Hotell, Resor, Reseblogg, [...]
2016-08-19 17:29
Min nya väska

Egentligen hade jag velat ta med mig min ”riktiga strandväska” när vi åkte, men kom ganska snabbt på att den inte var något vidare som handbagage, och alldeles för stor och otymplig att packa ned. Men sen slog det mig att jag hade en helt ny och oanvänd väska som väger nästan in [...]

Inspiration, Paris, Stockholm, Resor, [...]
2016-08-18 18:15
Beach, pool and repeat!

Du vet säkert själv ungefär hur rutinerna blir när man är i väg på solsemester, stranden, poolen, äta & dricka, sola, bada, poolen, stranden också startar det om igen. Och ungefär exakt sådär fortlöper mina dagar just nu. Inget som hör till vanligheterna att jag bjussar på biki [...]

Inspiration, Hotell, Resor, Pool, [...]
2016-08-17 17:38
En dagens med utsikt

Ännu en dag går mot sitt slut, en dag fylld med värme, sol och salta bad att spara som ett pärlband av fina dagar, att minnas tillbaka till senare i höst och vinter när det är mörkt och kallt hemma i Sverige. Havet ligger precis nedanför hotellet och endast ett par minuters g [...]

Inspiration, Hotell, Foodie, Mat, [...]
2016-08-16 19:16
Lätta steg till gymmet

Godmorgon! Ny vecka nya tag och idag gick jag med lätta steg till gymmet trots att klockan bara var halv åtta. Kanske inte så konstigt i och för sig när vägen dit ser ut som den gör, ja du ser ju själv, och när en härlig dag med sol bad väntar efteråt. Efter gym och morgondopp [...]

Inspiration, Inredningshjalpen.com, Foodie, Mat, [...]
2016-08-15 09:31
Man vänjer sig snabbt

Man vänjer sig snabbt vid sin nya semestermiljö, ny utsikt, nya dofter, värmen (idag var det nästan 40°), och att bara ha det lugnt och skönt. Inga måsten eller tider att passa och mat och allt det där får man serverat och klart, semesterlunken i ett litet nötskal och en lite bä [...]

Hotell, Inredningshjälpen, Resor, Vacation, [...]
2016-08-14 18:35
Mallorca

Nu ikväll kikar jag mest in för att säga hej, och önska dig en härlig lördagskväll. Här hemma hos oss har vi haft en lugn och skön dag som mestadels gått åt till att försöka klura ut vart det skulle vara trevligt att åka på en liten, men efterlängtad semestertripp. Många talar s [...]